tirsdag, april 08, 2008

Hva skjer a`?

\Integration\


Jeg fikk en forespørsel i forrige uke om å steppe inn som stedfortreder i en workshop som skulle holdes over to dager - for tysklærere fra videregående skoler. I dag fikk jeg kontra beskjed med beskjed om at kurset var avlyst på følgende grunnlag:

Det var kun 5 påmeldte. På fransk var det 4 og på spansk 3. Potensialet er 15-20 tysklærere, 12-15 fransklærere og 12-15 spansklærere. Lærerne har selv vært med på å velge hva kursdager skal inneholde og når kurs skal gjennomføres.

Samtidig i ettermiddag stilte kun 2 - inkludert undertegnede - til Tips and Tricks når skolens dyktige Fronter-ansvarlige inviterte til samling. Vi to som var der fikk en skreddersydd innføring noe i selfølgelig satte pris på.

Det synd at så få stiller, når man tenker på at det er sammen med andre man lærer mest, og ved at med å lære bort kanskje lærer aller best ... Hva skjer a`?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Selv går jeg på høgskole og har ved flere anledninger oppfordret lærerne mine (og andre på høgskolen) om å ta i bruk aktuelle funksjoner i ClassFronter. Det har vel blitt med håpet.

Jeg leverte til og med ei blekke til dem med "Hvordan-oppføre-seg-på-ClassFronter" da jeg fikk nok av at "Min Dagens" så ut som en bomba malingsfabrikk hver gang noen la ut en ny nyhet. Høgskole er litt ulikt fra barnehage/grunnskole, og jeg synes IKKE det er positivt med 35 i fontstørrelse og rosa fontfarge...men dette innspillet falt jo dødt til jorden.

Nei...ClassFronterbruken høres fin ut, men når viljen svikter blir resultatet middelmådig/dårlig.

jeanette tranberg sa...

Ja - du sier noe. Mimre mimre ... På skolen jeg er nå er alle egentlig ganske flinke og beskjedne med layout - heldigvis. Det er ikke lett å lese grafitti i en travel hverdag :)

Neste ut er til uken, da skal vi gjennomgå: Hvordan lage prøve i Fronter. Det kommet til på bestilling, så der håper vi antallet som møter samsvarer med påmelding.