Attribution:
Image: On
http://www.flickr.com/photos/19535828@N00/432372006/
(...)
Men, seriøst, så har jeg aldri helt fått grep på SL. Jeg følte meg skikkelig klønete i navigasjonen, så aldri det helt store potensialet, og kom aldri over newbie-følelsen. Ser at du og en del andre er kjempeaktive, så kanskje hadde det vært moro å prøve igjen. Det er imidlertid så mange andre ting jeg også skulle gjort at jeg vet ikke om jeg får det oppover på prioriteringslista.
Denne posten er et svar til Jørns post Av, som handlet om å kunne koble seg av informasjonsstrømmen. I den forbindelse, nevnte jeg for Jørn, at kulturen i virtuelle verdener kanskje hadde noe å bidra med, når det gjelder å skille mellom real life og virtuell virksomhet, eller det å sette grenser mellom de to. Responsen hans - litt ut av den konteksten - ser du over her, og svaret mitt tilbake ble i typen lengdeformat som må få egen post. Den handler litt om hvorfor lærere bør prioritere SL eller virtuelle verdener? Budskapet er kort og greit, slå av den informasjonen du ikke trenger, men la ikke det bli informasjonen eller kompetansen omkring de 3D-virtuelle verdener. Second Life bør du snarere heller slå på!Takk for venneinvitasjonen uansett!
Min kommentar
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar