mandag, januar 21, 2008

Fremmedspråk Oslo


I dag setter jeg på toget til Oslo, hvor jeg i samarbeid med Frode Lundemo fra Høgskolen i Østfold (som samarbeider med Høgskolen på Lillehammer) skal kurse fremmedspråkslærere i pedagogisk bruk av IKT - i forbindelse med videreutdanning. Det hele skjer på Rica Oslo, hvor kursdag 1 går av stabelen i dag, og hvor jeg kommer inn i bildet på kursdag 2: Hovedområdet Kommuikasjon i K06.

Jeg har satt opp et Mindomo-kart for presentasjon av aktuelle verktøy vi skal jobbe med, og en wiki for bedre oversikt for deltakerne. De skal sette opp hver sin blogg og wiki, og målet er at de også skal få snuse på noen andre verktøy som Bloglines, YackPack, og VoiceThread.

Dette blir morro!

2 kommentarer:

Atle Roijen sa...

Hallo!
Så spennende at du er i gang! Har sett på din Mindman og det ser meget interessant ut. Interessant å høre om tilbakemeldingene (det er vel bare å følge med på bloggen din...).

Hilsen
Atle

jeanette tranberg sa...

Hei Atle
Ja dette blir spennende. Vi kjører i gang tidlig på morran. Jeg har desverre glemt overføringskabelen til kamera, så rapporten kommer litt senere. Fint å vite at du er med oss :)