lørdag, juli 07, 2007

Create A Graph! - Post nr. 100


Create A Graph kan jeg feire post nr. 100 her på Diginalets bulleteng, med å lage en visuell oversikt over antall poster på de forskjellige sidene. (Noen lurer foresten kanskje på hvorfor jeg ikke bare har en blogg, og bruker labels, eller tags for kategorisering. Grunnen til valgte løsning - med å bruke blogg som site, med forskjellige sider er at jeg da med fordelkan lage forskjellige menyer med masse målrettet innhold tilpasset de forskjellige temaer/sider. )

Create A Graph er et nyttig verktøy for lærere og elever når de skal fremstille sine data på en enkel måte. Her kan man laste ned bildet, dele ved å poste lenken til e-posten sin m.m ... Lenken til verktøyet ligger på Diginalets Web2'ls - i menyen.

Tilsammen har jeg 100 poster, som gir et gjennomsnitt på ca 2 i uken siden oppstart. Målsetningen i 2007 om å bli bedre til å kommentere andres poster for å få igang kommunikasjon med håp om læringsutbytte jobbes det kontinuerlig med. Ellers, med et kritisk blikk på seg selv, konstaterer jeg stadig at jeg kan bli mye bedre til å lage og benytte meg av merkelapper (tags) i forskjellige Web 2.0 sammenhenger.

Create A Graph ble funnet via Speed of Creativity

Ingen kommentarer: