søndag, august 19, 2007

HSH og tilbake igjen



HSH som skole imponerte. Bildene ovenfor inne fra HSH er for det meste tatt i kantina og biblioteket, som også imponerte med sin service. Ja det var nesten som fikk lyst å flytte dit. Atmosfæren var helt topp.

Det har vært mange inntrykk, flotte opplevelser, lærerikt og mest av alt gøy på denne turen. Høydepunktene har vært mange. Kanskje først og fremst var det morsomt å se venner igjen. Noen venner mister man kontakten med ettersom tiden går, og av og til så dukker de opp der du kanskje minst venter det. En gang for ørten år siden, fra jeg var 16 til 18 passet jeg 4 søte små barn. Den eldste av disse møtte jeg igjen på HSH-samlingen. Ann Kristin er i dag stipendiat på HSH IKT i læring, og har bosatt seg på Stord med sin familie. Ann Kristin studerte sammen med Guttorm Hveem som var den som ga meg det siste dyttet ut i denne galskapen (som det er å begynne på en mastergrad ved siden av jobb og familie), og gjennom hans blogg fant jeg også Ann Kristins blogg, som jeg har fulgt via min nyhetsleser det siste året. Jeg hadde selvfølgelig ingen anelse om at den reflekterte damen her, var den lille jenta jeg passet en gang i et annet liv. Gjensynsgleden var stor for min del. Tenk at hun har blitt så flink - og hvis noen skulle lure: hun var det dengang og :O)

Ellers så samsvarte forelesninger og møte med medstudener til forventninger. Lærerikt og veldig hyggelig. Kontakter ble knyttet, og frø ble sådd. Tilbake er hodet fylt til randen, og jobben nå blir å sortere ut påfyllet. Nå gjelder å bidra til et godt miljø, så frøene kan bli til spirer.

Jeg har søkt innpass for de første 20 sp., så det virkelige kjøret begynner ikke før i november (Og tro det eller ei, jeg er fremdeles i tvil om jeg har valgt riktig, og blir nesten mer frustrert over min dårlige beslutningsevne enn av selve frustrasjonen i det måtte velge mellom to goder). I denne inkompetanse har jeg også stiftet bekjentskap med studielivets frustrasjoner (den forb ... VPN-klienten igjen ...Knurr og dobbeltknurr). Ikke får jeg logget meg på webområdet mitt altså, og i følge noen kloke hodet så skal et masterstudie med IKT ha en viss dose programmering. Problemet mitt i henhold til det siste er motivasjonen: For, hva i all verden skal jeg med Visual Basic? Kan noen si meg det? (Det er et ærlig og oppriktig spørsmål jeg lurer på altså, ingen frekk og surtrete kommentar :O). CSS hadde kanskje vært mer nyttig, med tanke på Web 2.0 verktøyene?

Ingen kommentarer: