lørdag, juni 28, 2008

NECC 2008 - Iste, San Antonio



Jeg har gleda meg lenge til NECC, og planen var å sitte klistra til skjermen 24/7 i en uke. Mange av mine virtuelle venner - fra den fjernere del av blogosfæren - vil være samlet der i dagene som kommer. For min del ville været det anderledes. Jeg har lovet datter en Danmarks-tur, og med værmeldingen for uken er det ingen vei utenom. Og, som vi sier Second Life (SL): First life first!

Turen vår vil vare noen dager lengre enn konferansen, og om kveldene vil våre hotspot campingplasser forhåpentlivis by på mulighet for å sitte foran det digitale bålet (les: pc'n) med alle våre kjære fra fjern og nær. Selv om laptoppen sliter med å dra SL, vil jeg forhåpentligvis kunne kommunisere godt med andre fra NECC, eller i SL likevel.

Det ene inerresante er hva som blir diskutert, hvilke temaer som bringes på banen. Foreløpig har twitter vitnet om at lederskap og ledere er et hot tema - der som her. Det andre er hvordan kommunikasjonen blir formidlet - med hvilke verktøy. Spennende!?

Er det noen andre som skulle ønske å delta, så er mulighetene flere. ISTE i Second Life kommer til å ha flere aktiviteter - blant annet for nybegynnere. Her skulle det være mulighet for å lære seg litt basic. NECClive - streaming - vil foregå på et utall måter må man forvente. Dette er et eldorado for ikt-lærere og alle som jobber for og med digital kompetanse, her kan man skaffe seg nye kontakter og lære mye nytt og bli veldig inspirert c",) Let the blogvogging begin!

Ingen kommentarer: