lørdag, november 15, 2008

Hva med en vakker onsdag kanskje... ?



Ok - tablets får være tablets for nå, kanskje man like godt kan begynne å spise epler? Konlusjonen på helgens pc-havari var MANDAGSMASKIN!
Ja, den første tablet'n ble riktignok levert inn på en mandag, og det ble lovet en ny i løpet av et par dager, men slik ble det altså ikke. På fredagen dro jeg ned til Datakjeden, som ba meg vente til påfølgende mandag, siden posten ikke ble leverte hos dem på lørdag. Da jeg kom på mandagen, var den slettes ikke kommet, og jeg ble lovet at de skulle spore den opp innen tirsdag. Så ble gjort, og jeg fikk løftet at den nye tablet'n kunne hentes på fredag (i går). I dag måtte denne returneres - den fikk da diagnosen: Tydelig hardware-feil - en typisk mandagskmaskin.

Det som rir meg litt nå er, at siden dette var en forsikringssak, så kan ikke jeg heve kjøpet å få en ny slik som man vanligvis ville kunnet i følge kjøpsloven. Det betyr i praksis da at siden jeg var så uheldig med den første, og at det da ble en forsikringssak, så mister jeg denne retten som kunde - hvertfall frem til mandag (HØRTE JEG MANDAG!). Jeg synes det er merkelig ..., og jeg tipper det blir torsdag!

Med to velfungerende stasjonære, og eldgammel laptop som må lokkes til oppstart med eplemost på glass, så vil denne helgen uansett og på tross av smerten over å ha mistet en tablet-baby, så bare må helgen gjennomleves helt uten tabletter. Men jeg må innrømme at tålmodigheten nå begynner å bli frynsete. Jeg vurderer seriøst, når abstinensene slår inn som verst (som analytisk og statistisk sett vil bli på jobben på MANDAG!), å gå over til Mac. Men, jeg kjenner samtidig at jeg har mer lyst på TABLET(TER) enn eple. Jeg har falt for denne tassen altså, så enkelt er det. Kunne den bare komme i en vakker onsdagsversjon ...
Har forresten Mac noen tablet i det hele tatt?

Jeg er forøvrig, etter dette, helt sikker på at også jeg som så mange andre hater alt som har å gjøre med mandager! Spesielt de som er blå (selv om det er lenge siden sist :), de som har rare lyder, de med brutte løfter og de verste av dem alle kanskje - de med Vista på!
Hvor blir det av alle de andre ukedagene forresten? Hva med tirsdagsmaskiner, onsdagsmaskiner, torsdagsmaskiner og fredagsmaskiner? Hvor har de blitt av?

Ingen kommentarer: