lørdag, oktober 11, 2008

Med gutta på tur!



Morsomt møte i Second Life med Moldeklev og Einar Berg - som forøvrig ser ut som tvillinger i sitt andre liv! Det eneste som skiller dem er en kvinnelig jakke jeg trøstet med Moldeklev med etter at han ikke klarte å få på seg sin egen.

Einar og jeg ble smånervøse da Rolf Anders ikke var helt sikker på om lappen gjalt i SL (resulterte i at Einar fikk noen merkelige spasmer underveis). Etter en tur i holodeckets mange rom (og etter at guttene falt 300 meter ned, hvorpå jeg heldigvis fikk teleportert dem tilbake igjen :), så tok vi en snartur innom ISTE's hovedkvarter hvor det ligger mye nybegynner info og noen gratis verktøy for lærere.

Det er veldig hyggelig å møtes slik, noe helt annet enn et vanlig chatterom. Vi får håpe at vi kanskje kan samles litt i ny og ne, vi fra den norske ikt-pedagogiske blogosfæren. Det tror jeg vi kan ha godt av, både faglig og sosialt. Mange IKT-pedagoger føler nok at hverdagen kan bli litt ensom faglig sett, spesielt de som har IKT ansvaret på en skole vil jeg tro. SL er et flott sted å møtes fordi man erfarer sammen - interaktivt i samtid med visuell og auditiv støtte.

Der ein ikkje skulle være, tenk at fleire kunne lære ... c",)


Takk for hyggelig tur gutter :)

2 kommentarer:

EinarB sa...

Takk i like måte! Det var en fin omvisning, og vi lærte mye. Jeg skal dra dit på besøk igjen og se nærmere på alle oppslag og andre informative ting.

jeanette tranberg sa...

Da håper jeg vi kan treffes igjen! Se også SL-bloggen min, og i menyen der, for mer info. Kaster inn nyttige ting i ny og ne i menyen der :)